Dev Hyeri

◖개발자 영어◗▬▬▬▬▬▬▬▬▬/직장 회화

[영국영어] 운이 좋으시네요 You're a lucky man (+ 예문)

_hyeri 2024. 1. 11. 18:01

 

You're a lucky man

운 좋으시네

 

 

 

 


Mary. Congratulations, you look very nice

메리. 축하해. 오늘 너무 이쁘다. 
Thanks.
고마워.
John, congratulations. You're a lucky man.
존, 축하합니다. 운 좋은 남자네요.

You got the promotion and the corner office? You're a lucky man!
승진하고 전망 좋은 사무실까지 얻었다고? 운이 좋네!
It was unexpected, but I guess hard work pays off. I'm really grateful for the opportunity.
예상치 못한 일이었지만, 열심히 일한 결과인 것 같아. 이 기회를 감사하게 생각하고 있어.

You got upgraded to first class for free? You're a lucky man!
무료로 퍼스트 클래스로 업그레이드 받았다고? 운이 좋네!
I know! It was a full flight, and they randomly selected me for the upgrade. Talk about a stroke of luck!
맞아! 만석인 비행이었는데, 나를 무작위로 업그레이드 대상으로 선정했어. 정말 운이 좋았다고 할 수 있지!

.